WEBOLDAL KÉSZÍTÉS

Egy weboldal elkészítésének árát a belefektetett munkaórák száma határozza meg elsősorban, azt pedig a weboldal mérete, funkcióinak száma és bonyolultsága, amelyek ismerete nélkül nehéz konkrét ajánlati árat meghatározni. Ettől függetlenül összeállítottunk háromféle ajánlatcsomagot, amelyek a minimális feltételeket tartalmazzák a minimum ár ellenében. Természetesen egy weboldal ennél sokkal több mindent tartalmazhat, ebben az esetben azonban csak az ajánlatkérés ismeretében tudunk árat mondani.

Háromféle ajánlatcsomagot állítottunk össze.

  • Bemutatkozó honlap, ami: 99.000 Ft + ÁFA
  • Haladó honlap, ami: 149.000 Ft + ÁFA
  • WordPress alapú honlap, ami: 149.000 Ft + ÁFA

Az árba a tárhely és a domain ára nem tartozik bele.

Mindegyik csomagra igaz, hogy a weboldalak egyedi kinézetet kapnak. Ez azt jelenti, hogy nem sablonból dolgozunk, hanem a weboldal célja, a vásárlók, a cég profilja és egyedi sajátosságai figyelembe vételével egyedileg alakítjuk ki a weboldal szerkezetét, a színeket és az egész kinézetet.

A bemutatkozó honlap összesen egy főoldalból áll, amelyen szekciókra osztva jelenik meg a tartalom és a menüpontok nem más oldalakra, hanem a főoldalon belüli szekciókra visznek (kivéve az adatvédelmi tájékoztató és az impresszum oldal). A Haladó és a WordPress alapú honlap esetén korlátlan oldal elkészítése lehetséges. A Haladó honlapot HTML, CSS, BOOTSTRAP felhasználásával, PHP nyelven CodeIgniter keretrendszer segítségével készítjük, míg a WordPress alapú honlapot értelemszerűen WordPress alapon, de a kinézete ennek is egyedi, mivel egyedi WordPress sablont programozunk.

A GDPR előírásainak megfelelően külső plugin segítségével mindegyik weboldalon elhelyezünk un. Cookie tájékoztató sávot, amely nemcsak tájékoztat a weboldalon szereplő cookiekről, hanem lehetőséget biztosít arra is, hogy a látogató letiltsa a marketing célú sütiket (a feltétlenül szükséges sütiket nem lehet letiltani, mert azok nélkül a weboldal működése nem lenne lehetséges).

A legfrissebb felmérések szerint ma már az internetezők 60 %-át is meghaladja azoknak a száma, akik telefonon keresztül használják a világhálót. Ezért kulcsfontosságú, hogy a weboldalak megfelelően jelenjenek meg az asztali számítógépeken kívül telefonon, tableten és laptopon is. Ehhez olyan kódot kell írni, amely észleli, hogy milyen eszközön böngésznek és a weboldal szerkezete hozzáigazodik az adott eszköz követelményeihez. Például, ha 4 db kép van egymás mellé helyezve, amelyek elfoglalják a képernyő 25-25 %-át, ez jól néz ki asztali gépen, de telefonon annyira lecsökkenne a képek mérete, hogy kivehetetlen lenne, hogy mi van rajtuk, vagy pedig vízszintesen scrollozni kellene ahhoz, hogy láthatóak legyenek. Minden általunk készített weboldal reszponzív kialakítású, vagyis a weboldal szerkezete adaptálódik az eszközhöz, amelyen keresztül nézik.

Annak érdekében, hogy folyamatosan figyelemmel lehessen kísérni a weboldalra látogató forgalom alakulását és annak alapján javítani lehessen az oldal technikai beállításain és a tartalmon, fontos, hogy mérni lehessen a forgalmat, a látogatók összetételét, a napszakot, amikor a legtöbben látogatnak a weboldalra, azt,hogy melyik oldal tartalma érdekelte a legtöbb embert stb. Ezt a Google ingyenes eszközével, a Google Analytics segítségével érjük el, amit minden honlapon beállítunk és a kezelését megtanítjuk.

A Google 2014. óta előnyben részesíti azokat a weboldalakat, amelyek URL-je http helyett https-el kezdődik. Ezek a weboldalak SSL tanúsítvánnyal rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy a kliens és a szerver között titkosított kapcsolat létesül, így az általunk megadott érzékeny adatok egy titkosított csatornán keresztül utaznak, nem tudnak kiszivárogni. A legtöbb webtárhely cégnél biztosítanak ingyenes SSL tanúsítványt, amelyet beállítunk.

A weboldal mit sem ér látogató, vagy vásárló nélkül. Ezt többféleképpen is elérhetjük: egyrészt hirdetéssel - ami általában (sok) pénzbe kerül, de azonnal eredményt hoz - és keresőoptimalizálással - ami tovább tart, de később ingyenesen szállítja a látogatókat. A keresőoptimalizálás (SEO) több részből tevődik össze: releváns és állandóan megújuló tartalom (pl. blog), linképítés és technikai SEO beállítások segítségével. A technikai beállításokat minden általunk készített weboldalon elvégezzük.

Minden weboldalunkhoz tartozik admin felület, ahol jelszó és email megadását követően, egy védett oldalon van lehetőség a weboldal tartalmának módosítására, bővítésére, törlésére. A bemutatkozó oldalnál arra van lehetőség, hogy a főoldalon lévő képek, szövegek, adatok módosíthatóak legyenek, ne kelljen egy telefonszám változása miatt a fejlesztőnek fizetni.

A kapcsolat űrlap egy kényelmi szolgáltatás, ami manapság eléggé elterjedt. Ma már nem elég kiírni a kapcsolat menüpontban az email címünket és a telefonszámunkat. Azt szeretjük, hogy ha telefonon keresztül böngészünk és rákattintunk a telefonszámra, a telefonunk már hívja is. Nem akarjuk megjegyezni az emailcímet és a saját email fiókunkból üzenetet írni, azt szeretjük, ha a weboldalon elhelyezett űrlapon keresztül közvetlenül tudunk üzenetet írni. Minden általunk készített weboldalhoz jár kapcsolat űrlap, amelyen keresztül közvetlenül fel lehet venni a kapcsolatot a weboldal üzemeltetőjével.

A fentieken kívül még sokféle összetevő teheti érthetőbbé, érdekesebbé, egyszerűbbé vagy látványosabbá a honlapot:

Képgaléria

Egy kép többet mond ezer szónál - tartja a mondás és teljesen igaza van. Képek nélkül a weboldal tartalma száraz szófolyam. Vannak olyan témák, amelyek különösen igénylik képek alkalmazását.

Slideshow, carousel

Slideshow: magyarul diavetítés, körhinta: képek automatikus pörgetése egymás után, figyelemfelkeltő szöveggel, címmel ellátva. Sok honlapon szerepel, mert látványos. Fontos azonban, hogy jó minőségű képek váltakozzanak, ne túl gyorsan, hogy a szöveget is legyen lehetőség elolvasni. Előnye, hogy több mondanivaló egyszerű átadására alkalmas, de a keresőoptimalizálás és az akadálymentesítés szempontjából nem a legelőnyösebb. Legjobb, ha a folyamatos futást meg lehet állítani.

Facebook oldal

Ha már van Facebook rajongói oldal, azt beintegráljuk a weboldalba. Ha még nincs, és szükség van rá, elkészítjük.

Megrendelés űrlap

A kapcsolatfelvételi űrlaphoz hasonlóan a weboldalon keresztül történő megrendeléshez nyújt segítséget. Rengetegféle mezőt határozhatunk meg és az adatok közvetlenül a weboldal adminisztrátorához futnak be. Választani lehet különféle szolgáltatások között, időpontokat lehet kijelölni stb.

Ügyfeleink rólunk szekció

A hitelesség szempontjából döntő jelentőségű része a honlapnak, ahol meglévő ügyfeleink nyilatkoznak arról, hogy miért elégedettek a szolgáltatásunkkal. A legjobb, ha névvel, elérhetőséggel, még jobb, ha képpel ellátva állnak ki mellettünk.

Részletes kereső

Vannak olyan témák, ahol fontos a keresés, pl. ingatlanok esetén. Nem feltétlenül szeretnénk millió másik ingatlant átnézni, csak azokat, amelyeknek a paraméterei nekünk éppen megfelelnek. Ehhez szükséges jó kereső, ahol van szabadszavas rész is, és lehet beállítani az egyes tulajdonságokat, előre meghatározott adatok alapján.

Ártábla

Ha a szolgáltatásunkat előre meghatározott csomagajánlatok alapján áruljuk, jól jöhetnek a szépen megformázott ártáblák, amelyeknek az az előnye, hogy az egyes ajánlatcsomagok közötti különbségek kellő mértékben kiemelésre kerülhetnek.

Timeline

Idővonal. Általában akkor használjuk, amikor a vállalkozásunk történetét meséljük el. Látványos eleme a történetmesélésnek.

Chatbox

Az utóbbi években egyre jobban elterjedtek az intelligens chatrobotok, főleg a webáruházaknál. A gyakori kérdések szekciót tudja modernebb formában helyettesíteni. Előre be lehet programozni, hogy milyen kérdésre milyen választ adjanak és ezek sorrendjét is. Nagyon hatékony és a weboldal korszerű voltára utal.

Lightbox

Praktikus képnézegető eszköz, a képgaléria fontos, alapvető tartozéka. Ha rákattintunk az egyik képre, az ablak elsötétül, kivéve a középen lévő, felnagyított kép, aminek a sarkában lévő nyilakkal lehet a többi képre ugrani, illetve a lightboxot bezárni.

Gyakori kérdések szekció

Előre meghatározott kérdésekre adandó válaszok, meghatározott sorrendben, lenyíló menü formájában.

Popup

Szeretjük, vagy nem szeretjük, de a honlap eredményességét nagyban befolyásolják a felugró ablakok (popupok). Sokszor mielőtt a honlapot bezáró X-re kattintanánk, akkor ugrik fel, hogy még egy utolsó ellenállhatatlan ajánlatot tegyen. Sokszor idegesítőek, de elengedhetetlenek az eredményességhez.

Mega menü

Sokféle bemutatandó szolgáltatás vagy termék esetén az óriás menü is egy látványos eleme a navigációnak.

Többnyelvű honlap

Ha nemcsak Magyarországon forgalmazunk, vagy nemcsak magyar nyelvű a célközönségünk, praktikus lehet a honlapunkat több nyelvűvé tenni. Általában a honlap felső részében van egy kapcsoló, amire kattintva váltani lehet a nyelvek között.